بازاریابی محتوا اینستاگرام
مدیریت محتوا
مدیریت پیج
مدیریت محتوا
مدیریت پیج
خدمات قابل ارائه شرکت طرفه نگاران کهن
برای اضافه کردن متن خود اینجا را کلیک کنید
برای اضافه کردن متن خود اینجا را کلیک کنید
برای اضافه کردن متن خود اینجا را کلیک کنید
برای اضافه کردن متن خود اینجا را کلیک کنید
برای اضافه کردن متن خود اینجا را کلیک کنید
برای اضافه کردن متن خود اینجا را کلیک کنید
برای اضافه کردن متن خود اینجا را کلیک کنید
برای اضافه کردن متن خود اینجا را کلیک کنید
بازاریابی محتوای اینستاگرام ، از یک پلتفرم شبکه اجتماعی ابتدایی که کاربران میتوانستند
عکس ارسال کنند و کپشنهای کوتاه بنویسند به محلی تبدیل شده است که در حال حاضر
مباحثه، ویدیو، استوری، گیف و بسیاری ویژگیهای دیگر را شامل میشود. به این ترتیب مشخص
است که اینستاگرام به یک “هدایت کننده مهم ترافیک به سمت کسب و کارهای کوچک” تبدیل شده است.
موضوع واقعا سادهای است. با افزایش حجم کاربران این پلتفرم اجتماعی، علاقهمندی به منظور
استفاده از آن به عنوان یک ابزار بازاریابی نیز افزایش یافته است. مطمئنا رقبای شما نیز
از آن استفاده میکنند و شاید شما نیز همین کار را انجام دهید.
برای یادگیری کامل اینستاگرام مطلب زیر را مطالعه کنید:
ولی ساختن محتوای خوب تنها بخشی از ماجراست است. برندها اگر بخواهند مورد
توجه قرار بگیرند، فالو شوند و در نهایت شاهد افزایش عایدیشان از حضور در اینستاگرام
باشند، باید استراتژی بازاریابی محتوایی داشته باشند که مشخصا مناسب اینستاگرام باشد.
در ادامه با 10 مورد که باید در استراتژی بازاریابی محتوا در اینستاگرام بکار گیرید را برای شما آورده ام.
از آنجایی که اینستاگرام اساسا یک پلتفرم بصری است، یک محل عالی برای ارائه تصاویر
و ویدیوهای نشان دهنده ارزش واقعی محصول/ خدمتتان به شمار میآید. یکی از برندهایی
که این کار را به خوبی انجام میدهد اپلیکیشن سفارش غذای ریحون است. این استارتاپ به
صورت هایلایت در اینستاگرام بسیاری از کاربریهای اپلیکیشن خود را در اختیار مخاطبین قرار
میدهد. این امر یک استراتژی کلیدی بازاریابی محتوا در اینستاگرام است و میتواند در صنعت و کسب و کاری استفاده شود.
برای رسیدن به مقصد در این راه پر پیچ خم، چه کسب و کاری داشته باشید و یا بخواهید روی
پرسونال برندینگ خودتان کار کنید، نیاز به نقشهای دقیق دارید. اینجاست که اهمیت استراتژی
محتوا در اینستاگرام یا همان نقشه راه، مشخص میشود. برای تدوین استراتژی محتوای خود
نکات مختلفی را باید در نظر بگیرید که در ادامه به چندتای آنها اشاره میکنیم:
برای موفق شدن در اینستاگرام ابتدا باید هدف خود را مشخص و سپس مخاطب خود را بشناسید
تا در نهایت بتوانید برند خود را به درستی معرفی کنید. تولید محتوا و تعامل بیشتر با مخاطبان
آنها را در نهایت به مشتریان همیشگی تبدیل میکند.
همچنین باید رقبای خود را بررسی کرده تا ببینید چطور میتوان با الهام گرفتن از محتواهای دیگران
و بدون کپی برداری از آنها، ایدههای خود را عملی کنیم. نکته قابل توجه اینجاست که با شناخت
رقبا و فعالیتهای آنان متوجه میشویم که چه فعالیتهایی هست که تا به حال انجام نشده و
میتواند برگ برنده ما در تولید محتوا و جلب توجه مخاطبان باشد.
درباره شخصیت برندتان خوب فکر کنید؟ برند شما چه ویژگیهایی دارد؟ چه ارزشهایی برای
شما اهمیت پررنگتری دارند؟ دیگران درباره برند شما چگونه فکر میکنند؟ ویژگیهای رفتاری
برند شما چیست؟ بازیگوش و رفیق هستید؟ ماجراجویی را دوست دارید؟ جدی و حرفهای رفتار میکنید؟
در تمام شبکههای اجتماعی باید هویتی استوار داشته باشید. با لحنی واحد صحبت کنید. احتمالا
مخاطبان شما، در صورت نوسان شخصیت شما، دیگر صفحهتان را دنبال نمیکند. مثلا نمیتوانید
چند پست را با لحن کاملا جدی منتشر کنید و در پستهای بعد خیلی شوخطبع و بازیگوش باشید!
شخصیتی واحد و استوار را برای خود انتخاب کنید.
اینستاگرام اقیانوس محتوا است. برای آنکه در میان این حجم گسترده از محتوا شانس دیده شدن
بیشتری داشته باشید، باید سعی کنید پستهایی با قالب شبیه به هم داشته باشید. داشتن
هویت یکپارچه در اینستاگرام باعث میشود تا چشم مخاطب به سبک پستهای شما عادت کند
و در بلند مدت وقتی محتوای صفحه شما را میبیند، در همان ثانیه اول متوجه شود که شما دارید
با او صحبت میکنید و نه صفحهای دیگر!
در گذشته برای اینکه بتوانید طرحهای گرافیکی حرفهای و زیبایی داشته باشید، چارهای جز استخدام
کردن یک گرافیست حرفهای یا یادگیری نرمافزارهای نسبتا دشواری مثل فتوشاپ وجود نداشت. امروزه
اما وبسایتیهای زیادی مانند کنوا به وجود آمدند که حداقل امکان شروع مستقل کار و طراحی
پستهای ساده در ابتدای مسیر را به راحتی آب خوردن ممکن کردهاند!
به طور متوسط برندها در هر هفته ۶ تصویر جدید را روی صفحه خود منتشر میکنند.
به عبارت دیگر، صفحات این برندها در سال ۳۰۰ پست مختلف را منتشر میکنند! وقتی
چنین حجمی از محتوا را در صفحه خود منتشر میکنید، تشخیص اینکه پست بعدی شما
چه چیزی باشد و تا به حال چه پستهایی را منتشر کردید، بسیار سخت خواهد شد.
اینجاست که باید با ساختن یک تقویم محتوایی مناسب هم در وقت خود صرفهجویی کنید
و هم حضور خود را در اینستاگرام به درستی مدیریت کنید. در تقویم خود نوع محتوایی که
قرار است کار کنید (موضوع پست، اینکه عکس است یا ویدیو و …) را مشخص کنید و علاوه
بر آن، کپشن، هشتگها و زمان انتشار پست را نیز بنویسید. تنها با برنامهریزی و تدوام است
که در اینستاگرام به موفقیت میرسید. احتمالا اگر تقویم محتوایی نداشته باشید، دست به
دامن پستهای لحظه آخری میشوید که خیلی از استانداردهای شما را زیر پا میگذارند.
یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه ویژهای داشته باشیم پرهیز کردن از تبلیغات به صورت
پشت سر هم است. معمولا کاربران در اینستاگرام علاقهای به دیدن تبلیغات پی در پی ندارند
و صفحاتی که به صورت مداوم این کار را انجام میدهند، آنفالو میکنند.
پس بهتر است توجه خود را بیشتر روی تولید محتوای با کیفیت و جذاب گذاشته و در استراتژی
محتوای خود با ریتم مشخص و به اندازهای محصولات و خدمات خود را معرفی کنیم
تا احساس رضایت بیشتری را در مخاطبمان ایجاد کنیم.
حال که اهمیت استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام را بیشتر درک کردیم،
نوبت آن رسیده که به بررسی راههای مختلف انجام آن بپردازیم.
بعضی از صفحات در یک قالب محتوایی خاص گیر میکنند! به مرور زمان سبک محتوای شما
تکراری میشود و در دنیای رنگارنگ و مملو از تنوع گم میشوید. برای موفقیت در فضای
اینستاگرام لازم است از انواع مختلف محتوا استفاده کنید.
از ویدیو و عکس، گیف و پستهای اسلایدی تا انتشار یک فایل صوتی کوتاه، همه را کنار
هم داشته باشید تا برای مخاطب تازه و خلاق باقی بمانید.
هرچه ارتباط بیشتری در این فضا برقرار کنید، شانس موفقیت شما بیشتر است. ارتباط
با مخاطبها که به طور کلی اصلی مهم و اساسی برای پیشرفت در فضای ایسنتاگرام است.
مسلم است که ارتباط صمیمی با مخاطبان وفاداری آنها را به همراه خواهد داشت و محبوبیتتان را بیشتر خواهد کرد.
اما از طرفی دیگر ارتباط با صفحات هم سو و شبیه به خود را فراموش نکنید. همواره سعی کنید
به اجتماع همکاران خود ملحق شوید و با ساختن ارتباط بیشتر بتوانید هم افزایی بیشتر داشته
باشید. هم افزایی که در نهایت به نفع هر سه ضلع این مثلث خواهد بود. شما، همکاران و مخاطبان.
هزنکه با تولید محتوای مستمر و باکیفیت به مرور زمان در اینستاگرام دیده میشوید
و به اهداف خود میرسید، اما همکاری با اینفلوئنسرها یکی از میانبرهایی است
که به شما کمک میکند سریعتر به مقصد برسید.
امروزه افراد و کسب و کارهای مختلفی در کنار تولید محتوای مناسب، با صرف هزینه
بسیار سریعتر برای صفحات خود مخاطب جذب میکنند. شما هم میتوانید با افرادی
که دنبال کنندههای بیشتری دارند همکاری کنید و در ازای پرداخت هزینه تبلیغات، سریعتر رشد کنید.
انتشار محتوا در اینستاگرام شبیه بازیسازی در فوتبال است! توپ از دروازهبان پاسکاری میشود
و تا دم دروازه حریف، که همان «هدف» ما است، پیش میرود، اما اگر ضربه آخر را مهاجم درست
شوت نکند، تمام زحمات هدر میرود! انتشار محتوا در زمان درست، دقیقا مثل شوتی است که
مهاجم یک تیم فوتبال به سمت دروازه هدف میگیرد. اگر درست انجام نشود، زحمات شما آنطور که باید نتیجه نخواهند داد.
حتما از بخش insight یا همان آمار برای شناسایی بهترین زمان انتشار محتوا استفاده کنید.
علاوه بر آن مخاطب هدف خود را هم در نظر بگیرید. مثلا اگر بیشتر دنبالکنندههای شما را
زنان خانهدار تشکیل میدهند احتمالا انتشار پست در صبح برای صفحه شما بهتر است.
اگر بیشتر کسانی که شما را دنبال میکنند از قشر کارمندان هستند احتمالا باید زمان استراحت
آنها را برای انتشار محتوا انتخاب کنید. در نهایت با آزمون و خطا سعی کنید بازه زمانی طلایی خود را پیدا کنید.
استفاده درست از هشتگها، راهی رایگان و مناسب برای دیده شدن بیشتر پستهای شما است.
با راهاندازی طوفان فکری با دیگر اعضای تیمتان و یا تحلیل پستهای موفق صفحههای رقیب یا
هم موضوع خود، سعی کنید بهترین هشتگها را پیدا کنید و آنها را به کار بگیرید.