عنوان جعبه آیکون دار
برای اضافه کردن متن خود اینجا را کلیک کنید
برای اضافه کردن متن خود اینجا را کلیک کنید
برای اضافه کردن متن خود اینجا را کلیک کنید
برای اضافه کردن متن خود اینجا را کلیک کنید
برای اضافه کردن متن خود اینجا را کلیک کنید
برای اضافه کردن متن خود اینجا را کلیک کنید
برای اضافه کردن متن خود اینجا را کلیک کنید
برای اضافه کردن متن خود اینجا را کلیک کنید
برای اضافه کردن متن خود اینجا را کلیک کنید
بهینه سازی موتور جستجو ، از عبارت Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی موتور
جستجو گرفته شده است. سئو شامل تکنیکهای است که باعث می شود
وب سایت شما به افرادی که به دنبال محصول یا خدمات شما از طریق موتورهای
جستجو مانند بینگ و یاهو و گوگل هستند، معرفی شود. قرار گرفتن وب سایت
شما در رتبههای بالا در صفحات نتایج موتورهای جستجو بسیار ارزشمند است
در واقع این یک تبلیغ رایگان برای کسب و کار شما در بهترین فضای تبلیغاتی جهان است.
این فرآیند باعث می شود ترافیک رایگان و طبیعی از سمت موتورهای جستجو همچون گوگل
به سمت وب سایت شما هدایت شود. در محیط بسیار رقابتی امروز، سئو از اهمیت زیادی برخوردار است.
روزانه میلیون ها کاربر از موتورهای جستجو برای یافتن پاسخ مشکلات و سوالات خود کمک می گیرند.
سئو به دو بخش کلی سئو داخلی (On-Page SEO) و سئو خارجی (Off-Page SEO) تقسیم می شود.
بهینه سازی موتور جستجو ، به کنترل مستقيم محتويات وب سايت اعم از متن، تصوير، پيوند و … می پردازد؛
به طور کلي هر چيزي که در وب سايت بارگذاری شود، به SEO On Page مربوط می شود.
هر گونه تغييری که در محتويات یک وب سايت ايجاد شود در نتايج جستجو تاثير گذار است
بنابراين خيلي مهم است که سئو داخلی به درستی قبل از سئو خارجی انجام شود.
1- کلمات کلیدی (Keywords) : هر صفحه دارای یک هدف و موضوع مشخص است
که با استفاده از کلمات کلیدی آن می توان محتوا و موضوع صفحه را به موتورهای جستجو انتقال داد.
2- تگ عنوان: (Title Tags) عنوان صفحه در صفحه نتایج موتور جستجو و همچنین
در تب مرورگر قابل مشاهده است. تگ عنوان اهمیت بسیار زیادی در سئو دارد.
3- تگ Header tags) H) :بیشتر صفحات وب سایت به چند بخش و سرفصل تقسیم میشوند
که با تگهای h نمایش داده می شوند. تگ
و دیگر تگها شامل h2 تا h6 دارای کلمات مترادف باشند.
کلیدی اصلی و حداقل با طول ۳۰۰ کلمه باشد. اگر به صورت مداوم محتوای بی کیفیت و
کوتاه انتشار داده شود، ممکن است به دلیل ارائه محتوای نازک (thin content) وب سایت، دچار خطای الگوریتم گوگل پاندا شود.
5- لینک های داخلی (Internal Linking) : منو و لینکهای ناوبری (navigation bars) باعث میشوند
که مهمترین بخشها و دستههای وب سایت را به کاربران و موتورهای جستجو معرفی کرد
بنابراین از سالم بودن و در دسترس بودن این لینکها باید اطمینان حاصل شود. همچنین هنگامی
که در یک مقاله امکان ارتباط با بخشها و دیگر مقالات مرتبط فراهم است
حتما باید لینک داخلی (Internal Linking) را در نظر گرفت.
6- ساختار آدرس ها (SEO-Friendly URL) : ساختار URL از اهمیت زیادی برخوردار است
زیرا به موتورهای جستجو کمک می کند تا درک بهتری از محتوا و آدرس صفحه داشته باشند
. با قرار گرفتن کلمه کلیدی در URL یک صفحه حتی کاربران نیز میتوانند محتوای آن را حدس بزنند.
7 – انتخاب نام و توصیف تصاویر(Alt Tags) : تصاویر به کار رفته در وب سایت باید از طریق تگ Alt بهینه سازی و قابل توصیف شوند.
8- باید اطمینان حاصل شود که ساختار کدنویسی معتبر (valid) و معماری سایت استاندارد است.
9- باید اطمینان حاصل شود که وب سایت برای نمایش در تلفن هوشمند
و تبلت و دیگر دستگاه ها بهینه و واکنشگرا(ریسپانسیو) است.
10 – باید اطمینان حاصل شود که صفحات سایت با سرعت مناسبی بارگذاری می شوند.
سرعت سایت از عوامل بسیار مهم در رتبهبندی گوگل است و
حتی موجب کم یا زیاد شدن نرخ خروج از سایت (Bounce rate) می شود.
سئو خارجی به مجموعه عوامل و فاکتورهایی که مربوط به خارج از محیط سایت است گفته می شود.
سئو خارجی از دید موتورهای جستجو اهمیت بسیار بالایی دارد. در واقع میزان محبوبیت و نفوذ یک سایت
در سطح وب با سئو خارجی مشخص می شود. اگر همه این عوامل با روند طبیعی انجام شود
نتیجه بسیار خوبی خواهد داشت. مهمترین اصل سئو خارجی، طبیعی بودن یا طبیعی نمایش دادن آن است.
باید Off Page SEO به نحوی انجام شود که موتورهای جستجو آن را غیر طبیعی تشخیص ندهند.
سئو خارجی مانند شمشیر دولبه است یعنی همان قدر که می تواند برای یک سایت مفید باشد
می تواند به همان اندازه مضر نیز باشد و باعث شود یک سایت جایگاه خود را از دست دهد و رتبه آن کاهش یابد.