بازاریابی محتوا اینستاگرام
مدیریت محتوا
مدیریت پیج
مدیریت محتوا
مدیریت پیج
خدمات قابل ارائه شرکت طرفه نگاران کهن
برای اضافه کردن متن خود اینجا را کلیک کنید
برای اضافه کردن متن خود اینجا را کلیک کنید
برای اضافه کردن متن خود اینجا را کلیک کنید
برای اضافه کردن متن خود اینجا را کلیک کنید
برای اضافه کردن متن خود اینجا را کلیک کنید
برای اضافه کردن متن خود اینجا را کلیک کنید
برای اضافه کردن متن خود اینجا را کلیک کنید
برای اضافه کردن متن خود اینجا را کلیک کنید
امروزه شبکههای اجتماعی رشد چشمگیری در توسعه یک بیزینس را ایفا میکنند
یکی از بزرگترین آنها شبکه اجتماعی اینستاگرام است. هنگامی که از اینستاگرام
برای توسعه بیزینس خود استفاده میکنیم، تولید محتوا ارزشمند میشود.
جذب کاربران بیشتر و سرگرم کردن آنها میتواند در رسیدن به این امر مهم باشد.
اما چگونه کاربران بیشتری جذب کنیم تا بیزنس ما گسترش یابد؟
تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟ و چگونه انجام میشود؟ در ادامه به بررسی این سؤالات میپردازیم.
تولید محتوا، همان تولید عکس، ویدیو، صوت ومتن است که به صورت هدفمند و
برنامه ریزی شده، نه تنها کاربران را به صفحه شما علاقه مند میکند بلکه سبب گسترش بیزینستان نیز شود.
در ادامه چگونگی بررسی تصاویر و همچنین تولید محتوای متنی برای بیزینس خود در اینستاگرام
جایی که میتوانید آنها را بیابید و مواردی که هنگام استفاده از آنها در تبلیغ برند خود باید در نظر بگیرید را ارائه میدهیم.
بی شک اولین قسمتی که در هر پست، مخاطب با آن روبرو میشود و ترغیب کننده او
به خواندن ادامه پست یا رد شدن از آن است، تصویرها هستند. ابزارهای زیادی وجود دارد
که به شما کمک میکند بدون داشتن یک کاربر حرفهای نیز پستهای اینستاگرامی عالی
ایجاد کنید؛ مانند ابزارهای طراحی آنلاین که برای طراحی نقاشیها و عکسهای جذاب
در اینستاگرام مورد استفاده قرار میگیرد. پس استفاده و یادگیری برنامهها را در اولویت کارتان قرار دهید.
داشتن یک بانک عکس با وضوح بالا از محصولات شما واقعاً میتواند در تولید محتوا کمک کننده باشد.
اگر شما یک تعامل قوی با کاربران داشته باشید، یک عکس محصول ساده و صاف باعث حیرت فالور های شما میشود.
هرچند استفاده از عکسهایی که وجود دارد خیلی کار جالبی در این دوره به نظر نمیرسد
اما این بدان معنی نیست که ما به هیچ وجه نباید از آنها استفاده کنیم؛ در مواقعی که مجموعهای
از عکسهایی مشابه وجود دارد، شما میتوانید با استفاده از عکسهای موجود و ایجاد
یک فیلد متفاوت در حوزه خودتان، به تولید محتوای با کیفیت بپردازید.
همچنین میتوانید با استفاده از سایتهایی که وجود دارد، عکسهایی را که خیلی
توسط برندهای دیگر استفاده نشده و مناسب برند شما است را به صورت رایگان دانلود کرده
و مورد استفاده قرار دهید. همواره به این نکته توجه داشته باشید که سایز عکس مناسب در اینستاگرام ۱۰۸۰p *1080p است.
این مهم است که شما به عنوان یک کاربر اینستاگرام، انواع فرمتهای محتوا
را برای کاربران خود در دسترس قرار دهید. برای اینکار میتوانید از به اشتراک
گذاشتن حداکثر ده پست، یک آلبوم بوجود آورده و همچنین با استفاده از یک فیلم
۶۰ ثانیهای، که یک روش عالی برای نشان دادن محصولات در قالب یک مثال
یا صرفاً یک آموزش کوتاه یا نمایش است، به تولید محتوا بپردازید.
مراقب باشید که با عکسهای زیاد از محصول خود، کاربر را تحت فشار قرار ندهید
همچنین میتوانید با تنوع بخشیدن به مضامین محتوای عکسی، کاربران خود را تشویق
به خواندن ادامه پست کنید. سرانجام میتوانید گامی به جلو برداشته و به سمت
ایجاد گیف بروید. اینستاگرام، گیف ها را به عنوان ویدیو میشناسد، این گیف ها یک راه آسان
و مناسب برای تعامل با کاربران است، زیرا کاربران به آنها علاقه دارند.
آیا زمان مناسبی برای تولید محتوا در اینستاگرام ندارید؟ شاید واقعاً نیازی به گذاشتن این زمان
برای تولید محتوا نداشته باشید. در واقع میتوانید با رعایت حقوق قانونی پیج ها، از محتوای
پیج هایی که محصولات یا مخاطبان مشابه با پیج شما دارند، استفاده کنید.
در ادامه مواردی را بیان میکنیم که به شما کمک میکند تا از برندهای دیگر برای تولید محتوا استفاده کنید:
برای تولید محتوای مجدد، میتوانید با استفاده از هشتگ های مرتبط با حوزه بیزینستان
از حسابهای اینستاگرام کاربرهای معروف، آنهایی که مخاطبانشان مشابه شما است
و آنهایی که رقیب مستقیمتان نیستند، استفاده کنید. لیستی از پیج های برندها یا اشخاصی
که بهترین مطالب را برای اشتراک گذاری در حوزه شما تولید میکنند، تهیه کرده و آنها را فالو کنید
تا پستهای جدیدشان را ببینید و اگر پستی برای شما اهمیت زیادی داشت، آن را با استفاده
از آیکونی که زیر پست وجود دارد، ذخیره کرده تا زمان لزوم، به راحتی به آن دست یابید.
توجه داشته باشید که هشتگ هایی که سرچ میکنید کاملاً مرتبط با بیزینستان باشد؛ چرا
که یک هشتگ نامربوط میتواند شما را سر در گم کند و گاهی منجر به تولید محتوای غلط شود.
اگر خواستید یک پست از پیجی را عیناً در صفحه خودتان به اشتراک بگذاید، باید از آن
پیج اجازه بگیرید. به این صورت که پست مورد نظر را از طریق فلش زیر همان پست
در دایرکت آن پیج فرستاده و کسب اجازه کنید. با این کار، علاقه خود را به آن پست
نشان داده و با توضیح اینکه پستشان در معرض دید بیشتری قرار میگیرد، آنها را خوشحال
میکنید و اجازه میدهند تا شما آن را منتشر کنید؛ به این صورت شما میتوانید
به صورت قانونی با استفاده از محتوای برندهای دیگر، به تولید محتوا بپردازید.
در مورد استفاده از محتوایی که دیگران تولید کردهاند، همچنین این ایده خوبی است
که کاربران خود را تشویق کرده تا محتوا را تولید کنند، اما چگونه؟ با درخواست از کاربر
تا درباره موضوع خاصی که در حوزه کاری شما است، نظر بدهد، یا سوالی را مطرح کنید
تا کاربر به آن پاسخ دهد. به این نوع تولید محتوا، محتوای تولید شده توسط کاربر میگویند
این اصطلاح همچنین به طور گستردهتر، به هر گونه محتوای ایجاد شده توسط کاربران
برای یک محصول یا خدمت خاص، با یا بدون تشویق برند نیز گفته میشود.
امروزه برندهای بسیاری از UGC استفاده میکنند، حتی اگر شما یک برند بزرگ باشید
بعید به نظر میرسد که کاربران شما بدون هیچ محرکی، محتوای اینستاگرام را در مورد
شما و محصولتان، ایجاد کنند. به عنوان مثال با ایجاد یک مسابقه و جایزه به بهترین جمله
درباره عکس یا برند خاص، میتوانید به تولید محتوا توسط کاربر دست یابید.
همچنین با ارائه هدیه یا تخفیف محصولات خود به کاربران، میتوانید انگیزه کاربران را برای
استفاده از هشتگ خودتان بیشتر کنید؛ اساساً دریافت این کلمه به عنوان هشتگ
از کاربران میتواند شروع کننده خوبی، برای کارها باشد.
به یاد داشته باشید که محتوای درخواستی شما از کاربر نباید محدود کننده باشد و باعث
اذیت او شود. این محتوا باید تکمیل کننده محتوای شما باشد. همچنین استفاده زیاد
از محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC)، ممکن است حس سو استفاده از کاربر را به او القا کند
و باعث شود ، فکر کند که شما کمتر روی حوزه کاریتان تسلط دارید.
اگر قصدتان این است که کنترل بیشتری در حوزه کاری خود و یک جریان مداوم از محتوای
اینستاگرام بر روی برند خود داشته باشید، باید به فکر کار با اینفلوئنسرها (تأثیر گذاران) باشید
همکاری با اینفلوئنسرهایی که کاربران زیادی آنها را فالو کردهاند، میتواند این فرصت
را برای شما ایجاد کند تا فالور های پیج خود را افزایش دهید.
اگر شما یک بیزینس کوچک با بودجه کمی دارید، میتوانید از میکرو اینفلوئنسرها با فالور های
۱۰۰۰۰ تا ۵۰۰۰۰ ارتباط برقرار کنید. البته این امر مهم است که فالور های آن پیج به محصولات
شما علاقه مند باشند، پس سعی کنید با میکرو اینفلوئنسرهایی ارتباط برقرار کنید که در حوزه بیزینس شما فعالیت میکنند.
همانطور که گفته شد مهمترین قسمت یک محتوا، عکسی است که در آن پست قرار
میدهیم پس برای انتخاب تصویر باید نکاتی را رعایت کنیم؛ در ادامه به توضیح این نکات میپردازیم.
در اینستاگرام یکی از مهمترین کارهایی که هر پیج برای رسیدن به آن تلاش میکند
مکث کاربر روی پست و درگیر شدن با آن است. شما میتوانید از یک نقطه کانونی
در عکستان، برای جذب کاربران استفاده کرده تا بیشتر روی تصویر شما بمانند. اگر عکستان
خیلی شلوغ باشد، چشم را گیج میکند و تأثیر برعکس خواهد داشت، جالب است بدانید
مغز ما به طور خودکار این محاسبات را انجام میدهد، پس بهتر است برای تولید محتوا در
اینستاگرام وقت کافی گذاشته و درباره آن تأمل کنید.
قانون یک سوم، یک قانون کلاسیک است که با کمک هر عکاسی میتوانید آن را یاد بگیرید.
برای اجرای این قانون، تصویر خود را به ۹ قسمت تقسیم کرده به صورتی که جالبترین ویژگیهای
عکس شما در تقاطع خطوط افقی و عمودی قرار بگیرد؛ همچنین میتوانید با قرار دادن
نقطه کانونی در یک سوم تصویر، عکس خود را جذابتر کنید.
استفاده از لبههای سفید در اطراف عکس اینستاگرام شما میتواند تأثیر بسزایی در جذب مخاطب
نسبت به عکس بدون حاشیه، داشته باشد. همچنین حاشیهها در تصاویری که شلوغ هستند
و جایی برای تنفس نمیگذارند، میتوانند تأثیر گذار باشند، پس یکی از مهمترین جنبههایی
که حاشیه سفید دارد، میتواند از شلوغ شدن بیش از حد عکس شما جلوگیری کند.
همینطور اگر شما قانون یک سوم و نقطه کانونی را نیز، که در قسمتهای قبل توضیح داده شده
در عکستان رعایت کرده باشید، استفاده از حاشیه سفید میتواند مخاطبان زیادی را جذب کند.
برای جذب فالوور بیشتر در اینستاگرام، ایجاد تضاد در اجزا عکستان، میتوانند کمک کننده باشند.
این تضاد میتواند در رنگها، اشکال، مقیاس، فونت، نور و… باشد. برای شروع میتوانید از فیلترها
و برنامههای ویرایش عکسی که در اینستاگرام وجود دارد، استفاده کنید؛ همانطور که میدانید
برنامههای حرفهای دیگری برای ویراش عکس وجود دارد ولی با همین ویرایش اینستاگرام میتوانید به نتایج مطلوبی برسید، چرا که بیشتر ویرایش در عکسهای اینستاگرام، تغییر در نور و ایجاد تضاد است. در واقع پیدا کردن یک تضاد در عکس، میتواند گام مهمی محسوب شود؛ زیرا با کمک آن میتوان با جذب مخاطب، او را ترغیب به خواندن ادامه محتوا کرد.
پس از انتخاب عکس، زمان رسیدن تولید محتوای متنی مناسب رسیده است؛
برای این کار میتوانید از داستان سرایی درباره تصویر خود استفاده کنید؛ همواره باید توجه داشته باشید
که داستان شما کاملاً مرتبط با تصویرتان باشد. همچنین با استفاده از شخصیت پردازی
درباره تصاویرتان میتوانید به شرح یک داستان متناسب با برند یا شخصیت خودتان بپردازید.
برنامه ریزی برای محتوای هر پست میتواند تأثیر بسزایی درجذب مخاطب داشته باشد
ارتباط داشتن هر پست با پست قبلی و همچنین گوشزد کردن یک قسمت مهم از
پست قبلی(مثلاً با استفاده از هشتگ) نه تنها نشان دهنده همبستگی پیج شما بوده بلکه به تولید محتوا نیز منجر میشود.
نکته مهم دیگر در این قسمت، برنامه ریزی درباره زمانبندی مناسب برای انتشار پست است.
برای این کار میتوانید ازقسمت insights خود اینستاگرام یا ابزارهای دیگر که مخصوص این کار هستند
استفاده کنید. همچنین با ملزم کردن خودتان به انتشار پست در زمان تعیین شده میتوانید به جذب مخاطبان بیشتر بپردازید.
قبل از تولید هر گونه محتوا باید مخاطبین خود را مشخص کنید. قصد شما از تولید محتوا در مشهد برای اینستاگرام، جلب نظر چه کسانی است؟ اگر شما پیج عمومی را مدیریت میکنید، محتوای تولید شده توسط شما کاملاً متفاوت از پیج پزشکی خواهد بود. در صورتی که مخاطبین هدف شما بانوان هستند، باید محتوایی متفاوت از زمانی که مخاطبین شما مردان هستند، تولید کنید. توجه به تمامی این مسائل میتواند شما را در تولید محتوایی مناسب و مخاطب پسند یاری نماید.
قبل از تولید هر محتوایی باید از خود بپرسید:
بسیاری از افراد با داشتن محصولات باکیفیت و قیمت مناسب، نمیتوانند به خوبی پیج خود را معرفی کنند و از این طریق بر میزان فروش خود بیفزایند. دلیل این امر را تنها میتوان در کیفیت مطالب ارسالی و محتواهای تولید شده دانست. توجه کنید که وقت و زمان برای تمامی افراد با ارزش است. در نتیجه اگر محتوای شما از کیفیت قابل قبولی برخوردار نباشد، افراد رغبتی به دنبال کردن شما نخواهند داشت.
بهتر است برای نشان دادن کیفیت کار خود حتماً از عکس استفاده کنید. عکسها بهتر از صدها صفحه مطلب میتواند نشان دهنده مفهوم کلام شما باشد. از عکسهای با کیفیت برای تولید محتوای اینستاگرام خود استفاده کنید. اینستاگرام بر پایه تصویر بنا شده است به همین دلیل نیز قرار دادن عکس و ویدئو مناسب و با کیفیت میتواند نظر بسیاری از افراد را به سمت شما جلب نماید. بهتر است تمامی محتواهای شما جنبه بصری داشته باشد. برای تولید محتوا اینستاگرام از قرار دادن عکسها غافل نشوید. مطمئن باشید که با وجود عکسها، محتوای بهتر و موفقتری خواهید داشت.
دقت داشته باشید که تعداد فالوورها ارتباطی مستقیم با میزان اعتبار شما در فضای اینستاگرام دارد. شما میتوانید با روشهای مختلف به تعداد دنبال کنندگان خود بیفزایید. استفاده از تبلیغات، رباتهای جذب فالوور و تبادلنظر میتواند در این امر مؤثر باشد. اما بهترین، منطقیترین و حقیقیترین روش جذب فالوور، تولید محتوای مناسب میباشد.
اگرشما هم یکی از افراد علاقهمند به فضای مجازی هستید و جزء افرادی هستید که تلاش میکنند دراین فضا فعال باشند ، حتما میدانید که اینستاگرام یکی از برنامههای پرطرفدار مردمی است.
روزانه افراد زیادی در این عرصه اطلاعات شخصی خود را به اشتراک میگذارند و حتی تعدادی از افراد در اینستاگرام به کسبوکار میپردازند. با تولید محتواهای متفاوت و جمعآوری فالوور میتوانید از افراد فعال اینستاگرام باشید. اگر میخواهید طریقهی تولید محتوا در اینستاگرام را برای صفحه ی اینستاگرامی خود یاد بگیرید با ما همراه باشید.
اگربخواهیم تعریف دقیقی برای تولید محتوا در اینستاگرام بگوییم؛ باید بگوییم که انتشار هدفمندانه ی هرگونه محتوایی از قبیل عکس، فیلم، موسیقی و … که به منظور ارائه به مخاطبان و جذب کردن آنها طراحی میشوند را تولید محتوای اینستاگرامی میگوییم.
نکته ی مهم حائز اهمیت این است که باید قبل از نشر و تولید بدانید که چه محتوایی با چه مضمونی را قرار است برای مخاطبان خود ارائه دهید.
علاوهبر عکس و متنهای جذاب از قابلیتهای دیگر اینستاگرام استفاده کنید. فیلم، گیف، IG TV، بومرنگ و… از دیگر قابلیتها هستند که صفحه شما را جذاب میکنند.
این راه یکی از راههای سرگرم کننده و پربازده برای جذب کابر و جذابتر کردن پیج است. شما میتوانید یک مسابقه و سرگرمی برای فالوران خود راه اندازی کنید و آنها برای بالابردن رایهای خود در مسابقه راه اندازی شده پیج شما را به دوست و آشنایان خود معرفی میکنند.
فرقی نمیکند که شما برند کوچک یا بزرگی هستید. هرچه باشد همکاری با برندهای پربازدید و معروف باید یکی از کارهای اصلی شما باشد. با همکاری با اینفلوئنسرها موج جدید و پر جمعیتی از مخاطبان اینفلوئنسر مورد نظر از صفحهی شما بازدید خواهند کرد.
در عکس مورد نظر روی هدفتان تمرکز کنید. از قانون یک سوم عکاسی در عکس انتخابی خود استفاده کنید. از زمینههای سفید و کادربندی شده عکستان استفاده درست کنید.
در پایان محتوای خود از هشتکهای هوشمندانه استفاده کنید. قبل از نشر از صحت و خوب بودن هشتکهایتان مطمئن شوید و سپس محتوا را نشر دهید. از استفاده ی زیاد از هشتک خودداری کنید و تعداد هشتکهایتان بین 5 تا 10 عدد باشد.