طراحی بیلبورد !
طراحی و تصویرسازی تجاری
طراحی و تصویرسازی تجاری
طراحی بیلبورد ، یك رسانه و ابزار برای اطلاعرسانی است. طبق تعریفی كه در دیكشنریها آمده ،
طراحی بیلبورد ، یك صفحهایست كه بر روی دیوار نصب میشود ،
در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم نیازهای اجتماعی و فرهنگی ایجاب میكرد
كه یك چنین ابزاری بوجود بیاید. در نتیجه میتوانیم بگوییم بیلبورد ، بدنبال رفع نیازهای
جامعه به مدد كار تبادل اطلاعات در سطح جامعه آمد. اگر تاریخ را نگاه كنیم ، میبینیم كه
درفاصله جنگ اول و دوم جهانی ، نقش بیلبورد در تبلیغات جنگ خیلی شاخص و قابل تامل است.
در آلمان ، در تبلیغات سیاسی كه منجر به روی كار آمدن نازیها شد ، نقش بیلبورد انكار كردنی نیست.
زمان جنگ هم غیر از رسانههای دیگر مثل رادیو ، بیلبورد در تهیج و تشویق مردم نقش مهمی داشت
و اطلاعرسانی خیلی موثری در مسائل مربوط به جنگ داشت. در كتابهای تاریخ بیلبورد هم میبینید
كه این رسانه در زمان جنگ چه ابزار قدرتمندی بوده است. بعد از جنگ هم نقش بیلبورد
در بخشهای سازندگی و اقتصادی و . . . دیده میشود و میبینیم كه در تبلیغات تجاری و فرهنگی
جایگاه مشخصی پیدا میكند. بیلبورد خبر میدهد ، آگاه میكند ، كالا را میفروشد ،
طراحی بیلبورد ، آثار میرایی هستند اما پاره ای از آنها در عین گذرا بودن نیز ماندنی اند .
بیلبورد نخستین هنر پاپ و نخستین فرم هنری بود که به چیزهای زندگی عادی به شیوه خاص
خودش یعنی بی پروایی محض و پیش پا افتادگی محض پرداخت . بیلبورد هنری برونگر است .
در هنگام طراحی یک بیلبورد باید در مرحله اول موارد استفاده آن مورد نظر قرار گیرد .
امروزه اکثر ارتباطات روزمره وابسته به تبلیغات است ، تبلیغاتی همگانی و موثر در زندگی ،
تبلیغاتی برای به جریان افتادن و پیشرفت ارتباطات ، عرصه خدمات و کالاها و … ،
تبلیغاتی برای فراخوانی ، هشدار دادن ، باز داشتن ، تشویق و ترویج کردن ، … و مؤثرترین ابزار
تبلیغاتی که می تواند جوابگوی تمامی این مسائل شود بیلبورد است ، که در دید همگان عرضه می شود
محل نصب بیلبورد ، جنس بیلبورد ، چگونگی انجام مراحل تکنیکی و چاپ بیلبورد ، وسایل نصبی بیلبورد
و … از مجموعه عواملی است که در این پژوهش به آنها می پردازیم